Een inclusieve samenleving. Iedereen moet goed kunnen wonen en werken, hun vrije tijd kunnen invullen, een opleiding of cursus kunnen volgen. Maar dat is helaas niet voor iedereen zomaar weggelegd. Er zijn drempels ─ letterlijk ─ die door een aantal mensen niet genomen kunnen worden. Bijvoorbeeld het openbaar vervoer dat te ver weg is om te bereiken of waar je niet in kunt komen omdat de toegang tot de trein of de bus ontoereikend is. Werk verrichten, maar niet hetzelfde verdienen als je collega’s en geen kans maken op een vast contract omdat je “een beperking” hebt. Kansen om jouw talenten te kunnen gebruiken en ontwikkelen, om bij het door jouw begeerde (vrijwilligers)werk te komen of om aan een leuke vrijetijdsinvulling/activiteit mee te doen worden danig op de proef gesteld. Zou dit kunnen veranderen zodat niemand zich meer buitengesloten voelt? Wat denkt u!

De avond moet leiden tot een aanzet voor een Inclusie Agenda voor de gemeente Oldambt. We worden op deze avond begeleid door Bram de Vries en Jeroen Veltheer van het InclusionLab.

InclusionLab is een platform voor kennisuitwisseling, verandering en inspiratie voor een samenleving waarin iedereen optimaal kan deelnemen, ongeacht hoe oud of jong je bent, wat je culturele achtergrond, gender, inkomen, talenten of beperkingen zijn.

Uw gastvrouw op deze avond is Jolanda Dale en Aart Jan Langbroek is uw gastheer. De koffie en thee staan klaar, evenals een versnapering.

Partycentrum Lamain, 19.30 – 21.30 uur

Bosstraat 27 te Winschoten

U bent van harte welkom!